Ellen Diermanse

Ellen Diermanse

ellen@rahmani.nl 070-2165678

Native advertising consultant

Ellen heeft de opkomst van blogs en online influencers van dichtbij meegemaakt. Met ruim 9 jaar ervaring op het gebied van bloggen, online magazines, content marketing en native advertising weet ze als geen ander welke online kanalen het beste ingezet kunnen worden en hoe kan worden ingespeeld op kansen in het digitale medialandschap.

“Ik help organisaties om native advertising effectiever en efficiënter in te zetten.”

Het is niet voor niets dat het tijdschrift Viva haar opnam in de Viva 400, de lijst van 400 succesvolle vrouwen in Nederland, en haar een aanstormend talent noemde. Ook noemde selecteerde zakenblad Sprout haar als één van de 25 meest veelbelovende ondernemers van onder de 25 jaar.

Ellen is een autoriteit in haar vakgebied, iets dat ook blijkt uit het feit dat ze regelmatig gevraagd wordt voor interviews in kranten en bladen als Vrij Nederland, Metro, Flair en Grazia. Ook is ze geregeld te gast bij radio- en tv-zenders, waaronder RTL, VPRO, NTR, BNR, Omroep West, FunX, AmsterdamFM en MKBRadio.

“In de 9 jaar dat ik dit doe, is het mij opgevallen dat de decision makers vaak niet weten hoe ze online media optimaal kunnen inzetten. Daar valt dan ook nog veel te optimaliseren.”

In 2006 kwam Ellen tijdens haar opleiding Marketing Management in aanraking met blogs. Het viel haar op dat Nederlandse modebladen niet of nauwelijks online actief waren. Met de oprichting van Modeblog.nl sprong ze zelf in dat gat. Na haar studie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam begon ze in 2009 Femmedia, een online mediabedrijf gericht op vrouwen. Het netwerk bestaat uit verschillende websites en bereikt 12 procent van alle Nederlandse vrouwen tussen de 16 en 50 jaar.