7 tips om native advertising succesvoller in te zetten

7 tips om native advertising succesvoller in te zetten

Hoe gebruik je native advertising in de praktijk zodat het meer rendement oplevert? De onderstaande 7 tips voor succesvol native advertising helpen je daarbij.

In de 9 jaar dat ik dit doe heb ik meegewerkt aan honderden native advertising campagnes, waaronder voor Philips, Nivea, Coca-Cola, Nokia en Albert Heijn. Tijdens mijn werk viel het me op dat veel belangrijke elementen voor het slagen van een campagne vaak simpelweg vergeten worden.

In dit artikel geef ik 7 tips om native advertising door middel van een sponsored artikel succesvoller in te zetten.

Uiteraard heeft elke campagne een ander doel. Native advertising door middel van een sponsored artikel kan onder andere worden ingezet om awareness te creëren of engagement te vergroten. Veel van volgende tips zijn basic en afhankelijk van het doel, maar gebaseerd op mijn ervaring zijn het wel de meest gemaakte fouten bij merken en bureaus.

  1. Hou native advertising native
  2. Zorg voor aansprekende content
  3. Online medium met de juiste doelgroep
  4. Sprekend beeldmateriaal
  5. De juiste timing
  6. Herhaling
  7. Plan vooruit

Lees het volledige artikel op Rahmani.nl

To view or add a comment, sign in

Explore topics