Arash Rahmani

Arash Rahmani ∙ Digitaal Strateeg

Mijn missie is om te zorgen dat organisaties die mij inhuren meer resultaat boeken. Als strateeg verbeter ik de resultaten van uw organisatie en help ik bij het realiseren van uw organisatiestrategie. Dit doe ik door te focussen op innovatie, mensen, processen en cultuur.

Met meer dan 10 jaar hands-on ervaring bij verschillende B2B en B2C organisaties, ben ik in staat om organisatiedoelstellingen te vertalen naar een implementeerbare digitale strategie. Mijn kracht is strategisch denken en breder te kijken dan het kernprobleem. Techniek en innovatie zie ik als een middel en niet als een doel en met mijn marketingachtergrond ben ik in staat om te werken vanuit de behoefde van de klant en stakeholders.

Ik heb een track record in het vertalen en implementeren van organisatiedoelstellingen in een effectieve digitale strategie, het leiden van teams en het helpen van bedrijven om hun commerciële prestaties op korte en lange termijn te verbeteren.

“Succes wordt niet veroorzaakt door de omstandigheden. Het is een kwestie van keuze, focus en discipline”

“Mijn focus ligt niet op waar de markt over 3 maanden is, maar waar deze over 2 jaar staat. Soms betekent dit dat we eerst een stap terug moeten doen, zodat we verder vooruit kunnen springen.”

Digitale Strategie ∙ Business development ∙ Digitale transformatie

Opdrachtgevers

Opdrachtgevers omschrijven mij als analytische, betrouwbaar, commercieel, data-driven, resultaatgericht, pragmatische en continu op zoek naar verbeteringen. Iemand die flexibel kan schakelen en onder druk presteert, zonder focus te verliezen en iemand die geweldige presentaties geeft.

Collega's

Collega’s waarmee ik heb gewerkt omschrijven mij als hands-on, leergierig, empathisch, open, verbinder, plezierig en iemand die zich snel thuis voelt in een team.

Team

Mensen die ik geleid en gecoachte hebt omschrijven mij als een gepassioneerde teamleider met een duidelijke visie, die mensen centraal stelt in de communicatie, waarbij techniek een middel is en niet een doel.

KERNPUNTEN

  • Analytische sterk en data-driven
  • Commerciële hands-on strateeg met een can-do mentaliteit
  • Ervaren met stakeholdermanagement in complexe organisaties
  • Ervaren in het werken in een multiculturele omgeving
  • Ervaren in het leiden en begeleiden van teams bestaande uit 4 tot 15 mensen
  • Naast Engels spreek ik technologie en business en weet complexe onderwerpen op een simpele en begrijpbare manier te communiceren.
  • Resultaatgerichte manager die stuurt op KPI’s
  • Sterk in presenteren en storytelling
  • Stelt klanten centraal, niet processen of producten.
  • Zowel strategisch als operationeel inzetbaar

Digitale transformatie 

kan efficiënter en effectiever

Dankzij mijn achtergrond als ondernemer kan ik kansen herkennen, divergent denken, flexibel werken en waarde creëren voor uw organisatie en uw klanten. Tot heden heb ik bij elke opdrachtgever meer resultaat kunnen bereiken zonder het verhogen van hun budget.

Enkele aanbevelingen
Joey

“Arash understands the dynamic of leading a team. As an independent expert, he is someone who can turn complex issue into understandable bites. He is end result-focused, with detail-oriented, which make his work is phenomenal.”

MindShare is een marketing- en mediabureau dat onderdeel is van GroupM, werelds grootste advertentiebureau.

Theo

“De afgelopen jaren heeft Arash zeer goed werk geleverd voor onze nationale en internationale bedrijven op het gebied van online strategie, online marketing en het ontwikkelen van verschillende websites.”

De Facultatieve Groep is wereldmarktleider op het gebied van verbrandingstechniek, milieutechniek en exploitant van crematoria en begraafplaatsen in verschillende landen.

Christien

“Een aantal maanden heb ik samengewerkt met Arash. Hij heeft zich snel een plek weten te verwerven binnen het bestaande hechte team. We hebben op een plezierige wijze samengewerkt.”

Rotterdam The Hague Airport is onderdeel van de Koninklijke Schiphol Group. Een complexe organisatie met verschillende stakeholders, met een focus op klantervaring en wet- en regelgeving.

“Al 20 jaar is digitaal een passie en een onderdeel van mijn leven. Het voor mij niet alleen een beroep, ik vind het geweldig om bezig te zijn met digitale ontwikkelingen. Daarnaast geniet ik van spreken voor groepen mensen. Hoe groter de groep, hoe leuker het is.”

Mijn achtergrond

Een stukje geschiedenis en achtergrond

Als tiener, startte ik in 1998 mijn eerste bedrijf en ging ik websites ontwerpen en ontwikkelen. Internet stond toen nog in de kinderschoenen en was hot en booming. Bedrijven wisten niet wat het was, maar ze wilden het. Dat waren spannende en leerzame tijden, met veel nationale en internationale klanten.

Na het barsten van de internetzeepbel, aan het einde van 2001, besloot ik mij minder te richten op ontwikkeling en meer op marketing. Dit sloot mooi aan bij mijn opleiding Marketing Management. In 2004 zag mijn tweede digitale bureau, SPAFU Online Marketing, het daglicht. Dit bedrijf richtte zich volledig op online marketing en webdesign. Met een team in Nederland en Roemenië zorgden wij voor de ontwikkeling en marketing van websites. SPAFU was in 2005 één van de eerste Nederlandse bedrijven die websites maakte met WordPress.

Mijn focus als marketeer was vanaf dag één op performance. Vooral voor 2012 waren bedrijven niet bezig met performance. Er werd veel geld verspild bij bedrijven aan inefficiënte campagnes. Dankzij de crisis nam de vraag naar performance marketing toe en werd ik vaker gevraagd om intern te kijken naar de marketingactiviteiten van bedrijven, met als doel om ze efficiënter en effectiever te maken. De performance te verhogen door de aanpak te veranderen van product centraal naar klant centraal.

Begin 2015 besloot ik om verder te gaan als zelfstandig specialist. Mijn kern focus is het optimaliseren van digitale processen met als doel het verbeteren van de merkbeleving, klantervaring, verhogen van sales, verhogen van spend per customer, verbeteren van de klantretentie en versterken van de interne en externe samenwerking.Door de combinatie van mijn ervaring in de marketing en en IT kon ik bedrijven helpen met hun digitale transformatie. Met alles wat ik doe speelt informatiebeveiliging en kwaliteitshandhaving een belangrijke rol.

Ik geloof heel sterk in de kracht van cultuur en leg mijn focus op innovatie, mensen en processen en cultuur.

Arash Rahmani

Arash Rahmani ∙ Digitaal Strateeg

Uw organisatie kan ik helpen op projectbasis, als externe adviseur of ad interim.
Ook kunt u mij inhuren om te spreken over digitale strategie en digitale transformatie.
Wilt u meer rendement halen uit uw digitale activiteiten?
Neem contact met mij op voor een kennismaking.

info@rahmani.nl ∙ +31641959217 ∙ Den Haag

Connect op LinkedIn