Performance marketing

Performance marketing is het verbeteren van de resultaten van alle marketingactiviteiten. Elke interactie die een klant heeft met uw merk moet een bijdrage leveren aan het versterken van de merkwaarde.

Voorbeeld
Zijn uw merkwaarden klantvriendelijk en snel, dan moeten alle touchpoints, ofwel elke interactie die een klant heeft met uw merk, klantvriendelijke en snel zijn. Dit beperkt zich niet alleen tot uw digitale kanalen, maar ook de fysieke wereld. Als klanten bij u op bezoek komen moet zelfs het vinden van een parkeerplaats klantvriendelijk en snel zijn. Als performance marketeer richt ik mij op een strategie om alle touchpoints te meten en te optimaliseren zodat ze klantvriendelijk en snel zijn, zowel de digitale processen als de fysieke.

Digitaal Strategie ∙ Interim ∙ Marketing ∙ Performance

Performance marketing vs performance-based advertising

Sommige marketeers verwarren performance marketing met performance-based advertising. Deze twee termen zijn geen synoniemen van elkaar. Performance-based advertising is een onderdeel van performance marketing. Performance-based advertising richt zich alleen op het verbeteren van de resultaten van de advertentie-uitingen en niet al uw marketingactiviteiten.

Mijn toegevoegde waarde

Als digitaal strateeg en performance marketeer richt ik mij op het verbeteren van de resultaten van alle marketingactiviteiten binnen uw organisatie en zorg ik dat deze activiteiten aansluiten op uw merkwaarden en organisatiedoelstellingen. U kunt mij zowel strategisch als operationeel inzetten. Waarbij ik zelf hands-on aan de slag kan en uw team kan leiden en begeleiden om meer resultaat te behalen uit uw marketingactiviteiten en marketingbudget.

“Alles dat gemeten kan worden, kan verbeterd worden.”

“Mijn aanpak is het continue meten en optimaliseren van de klantervaring en interactie. Om daarmee alle touchpoints te optimaliseren, de huidige processen te verbeteren en de organisatie voor te bereiden op veranderingen. Met als doel het verbeteren van de klanttevredenheid, customer experience, conversie, merkloyaliteit, klantretentie en omzetverhoging. Kortom; het creëren van waarde voor opdrachtgevers en hun klanten.”

Arash Rahmani

Arash Rahmani ∙ Digitaal Strateeg & performance marketeer

Uw organisatie kan ik helpen op projectbasis, als externe adviseur of ad interim.
Ook kunt u mij inhuren om te spreken over digitale strategie of performance marketing.
Wilt u meer rendement halen uit uw (digitale) marketing activiteiten?
Neem contact met mij op voor een kennismaking.

info@rahmani.nl ∙ +31641959217 ∙ Den Haag

Connect op LinkedIn